Λέσχη Δορυφορομανών

ΕΙΔΗΣΕΙΣ για δορυφορικά & τεχνολογικά θέματα => Ειδήσεις - Φήμες ... => Μήνυμα ξεκίνησε από: paksat στις 10:29:55 am, Πεμ, 7 Δεκ 2017

Τίτλος: Ψηφιακό μέρισμα 2: Τουλάχιστον 7 πολυπλέκτες σε κάθε allotment
Αποστολή από: paksat στις 10:29:55 am, Πεμ, 7 Δεκ 2017
Επιτυχία των ελληνικών θέσεων στο φόρουμ για την εφαρμογή ψηφιακού μερίσματος στη Ν. Ευρώπη

Για την Ελλάδα πρώτη φορά επετεύχθησαν συμφωνίες με τις όμορες χώρες, που περιλαμβάνουν όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του δικτύου ψηφιακής τηλεόρασης, υπόθεση που εκκρεμούσε από το 2006

Διμερείς και πολυμερείς συμφωνίες, μέσω των οποίων εξασφαλίζονται 1.678 καταχωρήσεις ψηφιακής τηλεόρασης στη συχνοτική ζώνη που θα χρησιμοποιηθεί για ψηφιακή ευρυεκπομπή τηλεοπτικού σήματος μετά την αποκοπή της συχνοτικής ζώνης που αντιστοιχεί στο ψηφιακό μέρισμα ΙΙ, υπέγραψε η Ελλάδα, που συμμετείχε με άλλες 13 χώρες της ν/α Ευρώπης στο SEDDIF (South Eastern Digital Dividend Implementation Forum).

Βασικός σκοπός των εργασιών ήταν ο συντονισμός, δηλαδή η δυνατότητα συλλειτουργίας χωρίς παρεμβολές, των νέων εθνικών πλάνων ψηφιακής τηλεόρασης των όμορων χωρών, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι για την Ελλάδα πρώτη φορά επετεύχθησαν συμφωνίες με τις όμορες χώρες, που περιλαμβάνουν όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του δικτύου ψηφιακής τηλεόρασης, υπόθεση που εκκρεμούσε από το 2006.

Το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης και ειδικότερα η Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων συνέστησαν σχετική ομάδα εργασίας με υψηλής κατάρτισης στελέχη της καθώς και με την τεχνική υποστήριξη από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και την ΕΕΤΤ, προκειμένου να επιτευχθεί ένα καλό αποτέλεσμα, διασφαλίζοντας τις σχετικές διμερείς και πολυμερείς συμφωνίες.

Οι συμφωνίες αυτές σε συνδυασμό με την πρόσφατα υπογραφείσα πολυμερή συμφωνία των χωρών Αδριατικής - Ιονίου, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, εξασφαλίζουν την ομαλή μετάβαση στη νέα εποχή της ψηφιακής τηλεόρασης και την ασφαλή διάθεση του ψηφιακού μερίσματος ΙΙ, που αποτελεί πρωτοπόρα συχνοτική ζώνη για την ανάπτυξη των σύγχρονων τηλεπικοινωνιακών δικτύων 5g.

Η Ελλάδα με το νέο πλαίσιο συμφωνίας των χωρών της νοτιοανατολικής Ευρώπης επιτυγχάνει τα εξής:

* Πλήρες σχέδιο συχνοτήτων το οποίο περιλαμβάνει τουλάχιστον 7 ραδιοδιαύλους για όλες τις περιοχές απονομής.

* Επιλύεται με τον πλέον ευνοϊκό τρόπο για την Ελλάδα το πρόβλημα της έλλειψης συχνοτήτων στην περιοχή του Αιγαίου και ιδίως στην περιοχή των Κυκλάδων.

* Δυνατότητα σχεδιασμού ισορροπημένων δικτύων σε όλη την Ελλάδα.

* Συνολική συμφωνία με την Ιταλία, κάτι πολύ σημαντικό για τις παράκτιες περιοχές της δυτικής Ελλάδας που υπέφεραν από πλήθος παρεμβολών από τη γειτονική χώρα.

«¶λλη μια μεγάλη εκκρεμότητα της χώρας μας στον χώρο των τηλεπικοινωνιών και του φάσματος επιλύθηκε από το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για τα συμφέροντά μας. Με την ολοκλήρωση του συντονισμού με τις γειτονικές χώρες ανοίγει αφενός ο δρόμος για την εισαγωγή της τεχνολογίας 5g στην Ελλάδα, και την αποκόμιση υψηλού τιμήματος από την διάθεση της εν λόγω φασματικής περιοχής για εμπορική εκμετάλλευση. Αφετέρου δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την ομαλή και ισορροπημένη ανάπτυξη των δικτύων ψηφιακής τηλεόρασης για την επόμενη εικοσαετία και την εισαγωγή στο μέλλον νέων περισσότερο εξελιγμένων τεχνολογιών στον χώρο της ψυχαγωγίας» δήλωσε σχετικά ο γ.γ. Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Βασίλης Μαγκλάρας.

«Με την αίσια ολοκλήρωση αυτής της πολύπλοκης και δυσχερούς διακρατικής συμφωνίας με 13 γειτονικές χώρες αποδείχθηκε για άλλη μια φορά πως η «νίκη αγαπάει την προετοιμασία» και πως όταν εργαζόμαστε με συστηματικό και συνεργατικό τρόπο, τα οφέλη για την πατρίδα μας είναι πάντα υψηλά» κατέληξε ο Β. Μαγκλάρας.

Link Οι παραπομπές εμφανίζονται μόνο στα μέλη. Εγγραφή ή Είσοδος


«Κόλαφος» για κυβέρνηση και Παππά η απόφαση του οργανισμού SEDDIF για τις τηλεοπτικές άδειες


Ευτυχώς για την χώρα και την δημοκρατία, η «φυσική» και η «λογική», νίκησαν για άλλη μια φορά τους πολιτικούς τυχοδιωκτισμούς της κυβέρνησης και του υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής Νίκου Παππά.

Ο διακρατικός οργανισμός SEDDIF (South Eastern Digital Dividend Implementation Forum), ολοκληρώνοντας χθες τις εργασίες του, απέδωσε στην Ελλάδα  τουλάχιστον επτά διαύλους (πολυπλέκτες) για την ψηφιακή ευρυεκπομπή τηλεοπτικού σήματος. Η απόδοση αυτή είναι σύμφωνη με όσα υποστήριζαν οι μηχανικοί με όρους «φυσικής» και «λογικής», μετά και την πρόβλεψη της απόδοσης των συχνοτήτων του Ψηφιακού Μερίσματος ΙΙ στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, κάποια στιγμή μετά το 2020 (πιθανώς το 2023).

Η απόφαση όμως αυτή του SEDDIF συνιστά κόλαφο για τους υποστηρικτές της μελέτης του Ινστιτούτου Φλωρεντίας και όλων εκείνων, που  διατείνονταν ότι «επειδή έρχεται το Ψηφιακό Μέρισμα ΙΙ, χωράνε πέντε -το πολύ έξι- διαύλοι (πολυπλέκτες) στην επικράτεια της χώρας.

Ουσιαστική επιδίωξη αυτού του «τεχνητού» περιορισμού των διαύλων και των συχνοτήτων τους, δεν ήταν τίποτε άλλο από την συστηματική προσπάθεια της κυβέρνησης και κυρίως του υπουργού Νίκου Παππά, να περιορίσει τον αριθμό των αδειών τηλεοπτικών καναλιών εθνικής εμβέλειας.

Αρωγός σε αυτή τη προσπάθεια της κυβέρνησης, δυστυχώς έγινε και η ανεξάρτητη αρχή, της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Ο διορισμένος  από την κυβέρνηση πρόεδρος της ΕΕΤΤ Δημήτρης Τσαμάκης, ερωτηθείς σχετικά στην Βουλή, αφού ανακάλεσε την αρχική απάντησή του προς την Βουλευτή Ευάγγελο Βενιζέλο ότι χωράνε τουλάχιστον 10 τηλεοπτικά κανάλια στην Ελλάδα, στη συνέχεια  ταυτισμένος με την πολιτική Παππά, δήλωσε ότι το SEDDIF θΆ απέδιδε στην χώρα μας στην καλύτερη περίπτωση έξι διαύλους. Ο ίδιος μάλιστα, δεν δίστασε να «κατεβάσει» από τον δικτυακό τόπο της ΕΕΤΤ, παρουσίαση του αντιπροέδρου της Επιτροπής, Νίκου Παπαουλάκη σε συνέδριο που «έβλεπε» επτά διαύλους και περισσότερα τηλεοπτικά κανάλια, απΆ ότι υποστήριζε ο ίδιος.

Η πολιτική ήττα της κυβέρνησης και του κ. Παππά από την χθεσινή απόφαση του SEDDIF, είναι τέτοιου μεγέθους, που μια τόσο σημαντική ανακοίνωση για τα συμφέροντα της χώρας, έγινε από τον Γενικό Γραμματέα Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων, Βασίλη Μαγκλάρα. Και αυτό παρά το γεγονός ότι ο κ. Παππάς ενημερώνει ενδελεχώς την δημοσιογραφική κοινότητα με κάθε κοινότυπη συνάντηση και τοποθέτηση που έχει ο ίδιος κυρίως στην ελληνική επαρχία.

Εν ολίγοις, η χθεσινή απόφαση του SEDDIF προβλέπει την απόδοση στη χώρα μας τουλάχιστον επτά - από οκτώ που είναι σήμερα- διαύλων για την ψηφιακή ευρυεκπομπή τηλεοπτικού σήματος σε όλη την επικράτεια. Ο 8ος δίαυλος (ζώνη 700 ΜΗz), σε συμμόρφωση της χώρας στην κοινοτική πολιτική, θΆ αποδοθεί στο μέλλον για εφαρμογές κινητών επικοινωνιών (Ψηφιακό Μέρισμα ΙΙ) και μάλιστα για τις πιο προχωρημένες εφαρμογές της κινητής, τις αποκαλούμενες εφαρμογές πέμπτης γενιάς (5G). Το ίδιο είχε συμβεί το 2014 με την απόδοση στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας των συχνοτήτων της ζώνης των 800 MHz (Ψηφιακό Μέρισμα Ι). Μάλιστα η χώρα εισέπραξε ήδη από την μεταβίβαση αυτή, περί τα 300 εκατ. ευρώ από τις εταιρείες Cosmote, Vodafone και Wind.

Οι επτά δίαυλοι (πολυπλέκτες) που αποδίδονται και θα καταχωρηθούν στην Διεθνή Ένωση Τηλεπικοινωνιών (ITU), σημαίνει ότι, μπορούν να αποδοθούν δύο δίαυλοι στην ΕΡΤ –αν ποτέ τελικά καταφέρει να τους αξιοποιήσει- δύο στα περιφερειακά κανάλια και τουλάχιστον τρείς πολυπλέκτες στην DIGEA, δηλαδή στα εθνικής εμβέλειας ιδιωτικά τηλεοπτικά κανάλια . Η κυβέρνησης  μιλούσε για πέντε έως έξι πολυπλέκτες, έτσι ώστε η Digea να μείνει με δύο διαύλους (πολυπλέκτες) και με τον τρόπο αυτό, να δικαιολογηθεί το πολιτικό κεφάλαιο που  αναλώθηκε ασκόπως τα δύο τελευταία χρόνια, ότι χωράνε τέσσερα ή το πολύ έξι εθνικής εμβέλειας τηλεοπτικά κανάλια.

Σημειώνεται ότι κάθε δίαυλος (πολυπλέκτης), με όρους φυσικής, μπορεί να φιλοξενήσει έως τέσσερις ροές περιεχομένου υψηλής ευκρίνειας (τηλεοπτικά κανάλια HD). Έτσι οι τρεις πολυπλέκτες της DIGEA χωράνε 12 τηλεοπτικά κανάλια και όχι 4 ή ή 7 που ισχυρίζεται η κυβέρνηση και το ΕΣΡ. Και με το νέο τεχνολογικό πρότυπο που έρχεται (DVB-T2), μπορεί να χωρέσουν μέχρι έξι ροές ανά πολυπλέκτη, δηλαδή 18 συνολικά κανάλια υψηλής ευκρίνειας.

O οργανισμός SEDDIF συστάθηκε το 2016 με στόχο τη διαπραγμάτευση μεταξύ όμορων κρατών (Ελλάδα, Τουρκία, Αλβανία κ.ά.) για τη βέλτιστη αξιοποίηση των συχνοτήτων ψηφιακής ευρυεκπομπής τηλεοπτικού σήματος, μετά την απόδοση του Ψηφιακού Μερίσματος ΙΙ. Αυτό έγινε προκειμένου να μην συμπέσει η μια τηλεοπτική μετάδοση πάνω στην άλλη, ειδικά στις παραμεθόριες περιοχές. Ετσι σε διμερές και πολυμερές επίπεδο, συμφωνήθηκαν συνολικά 1678 καταχωρήσεις διαύλων και συχνοτήτων που θα καταχωρηθούν και στην ΙΤU, προκειμένου να υπάρχει μια υγιής ψηφιακή ευρυεκπομπή στην περιοχή της ΝΑ Ευρώπης.

Ακολουθεί η χθεσινή ανακοίνωση του Γενικού Γραμματέα Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων Βασίλη Μαγκλάρα.

Link Οι παραπομπές εμφανίζονται μόνο στα μέλη. Εγγραφή ή Είσοδος

Link Οι παραπομπές εμφανίζονται μόνο στα μέλη. Εγγραφή ή Είσοδος
Τίτλος: Απ: Ψηφιακό μέρισμα 2: Τουλάχιστον 7 πολυπλέκτες σε κάθε allotment
Αποστολή από: Arno στις 10:04:00 am, Κυρ, 10 Δεκ 2017
Η κυβέρνηση παρουσιάζει ως επιτυχία την συμφωνία, η αντιπολίτευση σαν κόλαφος (μέσω των προσκείμενων media). Η τεχνολογική ουσία της είδησης παραμένει ως εχει παρόλα αυτά, αλλά δεν φαίνεται κανείς να ενδιαφέρεται για αυτό. Όπως και να εχει η χώρα μας πήρε μια συχνότητα παραπάνω απο όσο περιμέναμε και αυτό είναι το μεγάλο κέρδος.
Τίτλος: Απ: Ψηφιακό μέρισμα 2: Τουλάχιστον 7 πολυπλέκτες σε κάθε allotment
Αποστολή από: paksat στις 14:59:22 pm, Τετ, 13 Δεκ 2017
Aνακοίνωση της ΕΙΤΗΣΕΕ σχετικά με την απόφαση του SEDDIF


Το μεσημέρι της Τετάρτης είδε το φως της δημοσιότητας η ανακοίνωση της ΕΙΤΗΣΕΕ σχετικά με την απόφαση του SEDDIF (South Eastern Digital Dividend Implementation Forum) με την οποία διευθετήθηκαν οριστικά τα θέματα συχνοτήτων μεταξύ της Ελλάδος και των όμορων χωρών.

Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωση :

«Η απόφαση της διεθνούς διαπραγμάτευσης στο πλαίσιο του SEDDIF (South Eastern Digital Dividend Implementation Forum) με την οποία διευθετήθηκαν οριστικά τα θέματα συχνοτήτων μεταξύ της Ελλάδος και των όμορων χωρών συνιστά μια ιδιαιτέρως θετική εξέλιξη για την χώρα μας αφού – όπως είχαμε επισημάνει και στο παρελθόν, όταν κάποιοι αγνοούσαν το θέμα – η κατοχύρωση των συχνοτήτων συνιστά εθνικό κεφάλαιο και κατοχυρώνει ουσιαστικά ζητήματα εθνικής κυριαρχίας.

Παράλληλα υποχρεώνει αρκετούς να αναθεωρήσουν πλήρως (ενδεχομένως και να ανατρέψουν) τις απόψεις τους σχετικά με το θέμα της αδειοδότησης των τηλεοπτικών σταθμών.

Παρά τα αντιθέτως λεγόμενα από αρμόδιους και αναρμόδιους και παρά το γεγονός ότι αγνοήθηκαν συστηματικά απόψεις επιστημόνων, φορέων, ακόμη και θεσμικών εκπροσώπων αρχών, ο SEDDIF κατοχύρωσε για την χώρα μας τουλάχιστον επτά πολυπλέκτες για το τηλεοπτικό φάσμα. Αυτό σημαίνει ότι η χωρητικότητα του φάσματος αντικειμενικά υπερβαίνει τους αριθμούς που κατά καιρούς έχουν αποφασισθεί (είτε αυτοί ήταν 4 είτε 7).
Και τούτο γιατί με βάση την τεχνολογία και λαμβάνοντας υπόψιν και την μετάβαση στη νέα ψηφιακή εποχή (με το ψηφιακό μέρισμα ΙΙ από το 2020, σύμφωνα με τις κοινοτικές αποφάσεις), η χωρητικότητα του φάσματος θα έχει δυνατότητα τουλάχιστον 18 σταθμών πανελλαδικής εμβέλειας (Συγκεκριμένα όπως είχε επιστημονικά τεκμηριωθεί η χωρητικότητα του φάσματος θα είναι 18 σταθμοί HD και με συμπίεση HEVC ο αριθμός διπλασιάζεται). Αυτό είναι αντικειμενικό γεγονός, που ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει.

Παράλληλα, πρέπει να συνεκτιμηθεί και η σαφής και δεσμευτική για την χώρα μας υπόδειξη του επιτρόπου Έτινγκερ, σε ευθυγράμμιση με πλειάδα αποφάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και νομολογίας του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, ότι δεν μπορεί να μένει αναξιοποίητο μέρος του φάσματος. Δεν επιτρέπεται η αποθεματοποίησή του δηλαδή, καθώς αποτελεί σπάνιο πόρο.

Οι ανωτέρω παραδοχές είναι σε γνώση όλων. Αυτό άλλωστε προκύπτει και από την απόφαση του υπουργού με την οποία ορίζεται ο αριθμός των αδειών, στους όρους 10 και 11 του αιτιολογικού εγγράφου του οποίου γίνεται αναφορά τόσο στην διαπραγμάτευση, που από τότε διεξαγόταν στο πλαίσιο του SEDDIF όσο και στη μετάβαση στη νέα ψηφιακή εποχή.

Παρά το γεγονός ότι όλοι (και ο υπουργός, αφού το Υπουργείο του, πέραν των άλλων, μετείχε και στις σχετικές συνεδριάσεις του SEDDIF και ο ίδιος προσωπικά ενέκρινε τις μετακινήσεις και τις σχετικές δαπάνες) γνώριζαν ότι είναι θέμα χρόνου, για την ακρίβεια ελαχίστων εβδομάδων από τότε που απεστάλησαν οι εκπρόσωποι του για να ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση, έσπευσαν να ορίσουν αριθμό και ελάχιστο τίμημα ανά άδεια.

Συνεπώς καλό θα ήταν να τεθούν ορισμένα θέματα πριν σε συζήτηση και αυτονοήτως να αναζητηθούν απαντήσεις:

1. Γιατί δεν ανέμεναν την τελική έκβαση της διαπραγμάτευσης, ενώ γνώριζαν ότι αυτή ωρίμαζε ταχέως;

2. Αφού αγνοήθηκαν όλες οι παράμετροι για την υφιστάμενη και μελλοντική χωρητικότητα του φάσματος (που ήταν γνωστές από παρουσιάσεις επιστημόνων, από μελέτες ειδικών και θεσμικών παραγόντων, όπως ο αντιπρόεδρος της ΕΕΕΤΤ, από παρουσιάσεις της DIGEA κλπ) με ποιο κριτήριο ορίστηκε ο αριθμός και το τίμημα των αδειών; Μήπως τελικά ήταν αμιγώς οικονομικό;

3. Αλλά, ακόμη και αν η επιλογή έπρεπε να έχει μόνο οικονομικά κριτήρια, δεν θα έπρεπε να προηγηθεί μια μελέτη από ανεξάρτητο και διεθνώς αναγνωρισμένο οίκο, όπως είχαμε προτείνει επανειλημμένα και απορρίφθηκε παντελώς; (Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι σχετικές μελέτες έχουν γίνει δυο φορές την τελευταία διετία από την PwC και από την Deloitte, τα αποτελέσματα των οποίων κάθε άλλο παρά συμπίπτουν με τις υπουργικές αποφάσεις.)

4. Δεν θα ήταν καλύτερο να μην αγνοηθεί παντελώς η πραγματικότητα;

5. Οι υπουργικές αποφάσεις και η προκήρυξη ομιλούν περί συγκεκριμένου αριθμού αδειών και ελάχιστο τίμημα. Ρητά αναφέρουν για 10ετη διάρκεια. Πως θα αντιμετωπιστεί όμως το επιπλέον φάσμα που αντικειμενικά θα υπάρχει σε μόλις τρία χρόνια με βάση τις κοινοτικές αποφάσεις περί μετάβασης και με το γεγονός ότι δεν μπορεί τμήμα του φάσματος να μένει αναξιοποίητο;

6. Και μέσα σε όλη αυτή τη συζήτηση καλό θα ήταν να τεθεί και το ζήτημα με βάση ποιον χάρτη συχνοτήτων διεξάγεται ο διαγωνισμός. Η ΕΙΤΗΣΕΕ δηλώνει κατηγορηματικά για μια ακόμη φορά ότι επιθυμεί να συνεισφέρει δημιουργικά στην αδειοδότηση των τηλεοπτικών σταθμών. Γιατί πέραν των άλλων αυτοί που θίγονται είναι τελικά μόνο τα μέλη μας. Ωστόσο δεν κωφεύει σε υπαρκτά προβλήματα (συνταγματικά, νομικά, ευρωπαϊκού κεκτημένου, αλλαγής τεχνολογίας κλπ) διότι επιθυμούμε να μην υπάρχουν κενά, προβλήματα και στρεβλώσεις.

Συνεπώς, όλοι πρέπει να τοποθετηθούν με υπεύθυνο τρόπο ώστε η διαδικασία να είναι αδιάβλητη, θωρακισμένη, σύμφωνη με το Σύνταγμα, συμβατή με το ευρωπαϊκό κεκτημένο και φυσικά να μην έχει οπτική παρελθόντος αλλά προοπτική μέλλοντος».

Link Οι παραπομπές εμφανίζονται μόνο στα μέλη. Εγγραφή ή Είσοδος

Τίτλος: Απ: Ψηφιακό μέρισμα 2: Τουλάχιστον 7 πολυπλέκτες σε κάθε allotment
Αποστολή από: paksat στις 19:36:46 pm, Τετ, 13 Δεκ 2017
Δήλωση του Γ.Γ.Ε.Ε. Λ. Κρέτσου για την ανακοίνωση της ΕΙΤΗΣΕΕ

Για μία ακόμη φορά οι γνωστοί «ολιγάρχες» της τηλεόρασης προβάλλουν τα «σοβαρά» επιχειρήματά τους με στόχο την αναβολή της διαδικασίας αδειοδότησης και την αποφυγή πληρωμής.
Στο πλαίσιο αυτών των ενεργειών επικαλούνται μέχρι και τα αποτελέσματα του SEDDIF. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων και παρερμηνειών θα πρέπει να τονιστούν τα ακόλουθα:

    Στο SEDDIF καθορίστηκε το ποιες συχνότητες θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν μετά την απόδοση του Δεύτερου Ψηφιακού Μερίσματος. Σε ημερομηνίες δηλαδή που θα καθοριστούν μετά από συμφωνία με τις όμορες χώρες. Δεν αποφασίζει δηλαδή μόνο η χώρα μας για το χρονοδιάγραμμα, αλλά θα υπάρξει και δεύτερος γύρος συναντήσεων με τις όμορες χώρες. Συνεπώς το επιχείρημα περί αναμονής για την τελική έκβαση της διαπραγμάτευσης είναι αστείο. Μήπως η ΕΙΤΗΣΕΕ θα ήθελε να περιμένουμε και το WRC-2023 για να δούμε αν τελικά θα υπάρξει και Τρίτο Ψηφιακό Μέρισμα στη βάση της απόφασης του WRC-2015;

    Τουλάχιστον είναι ευχάριστο ότι αναγνωρίζεται η προσπάθειά μας για το διεθνή συντονισμό των συχνοτήτων. Σαφώς και αποτελεί επιτυχία της ομάδας συντονισμού που από τις 2,5 συχνότητες (αντί για 8) που θα παρέμεναν στη χώρα μας σε κάποιες περιοχές, π.χ. στις Κυκλάδες, μετά την απονομή του Δεύτερου Ψηφιακού Μερίσματος, κατάφερε να αυξήσει τον αριθμό τον ραδιοδιαύλων. Αυτό και ως απάντηση για τον αριθμό 4 που προέβλεπε και η προηγούμενη διαδικασία αδειοδότησης.

    Όσο όμως και αν εξελίσσεται η τεχνολογία ως προς τη συμπίεση, άλλο τόσο αυξάνονται οι απαιτήσεις των τηλεθεατών ως προς την ποιότητα μετάδοσης, καθώς και οι απαιτήσεις για την υποστήριξη νέων υπηρεσιών από την κινητή τηλεφωνία. Συνεπώς, το διαθέσιμο φάσμα ραδιοσυχνοτήτων για την επίγεια ψηφιακή ευρυεκπομπή βαίνει μειούμενο.

    Και ένα ρητορικό ερώτημα για το τέλος
    Αφού ενδιαφέρει την ΕΙΤΗΣΕΕ τόσο πολύ η αξιοποίηση του φάσματος γιατί τότε που έγινε η ψηφιακή μετάβαση δεν τέθηκε το αίτημα προς τις κυβερνήσεις της εποχής για την αύξηση των αριθμών των καναλιών; Όταν χωρίς τίμημα τους διδόταν η άδεια μετάδοσης για τα 8 κανάλια και σε τυπική ευκρίνεια γιατί δεν ζητούσαν να σπάσουν το ολιγοπώλιό τους και δεν διαμαρτύρονταν για το χάρτη συχνοτήτων και τις ασυντόνιστες συχνότητες; Να υποθέσουμε πως όταν πρέπει να βάλει κάποιος το χέρι στην τσέπη τότε αναζητά «συμμάχους» μήπως και μειωθεί το τίμημα;

Link Οι παραπομπές εμφανίζονται μόνο στα μέλη. Εγγραφή ή Είσοδος